duminică, 23 mai 2010

Selfish people

Stateam si ma gandeam...ca noi, oamenii, in general suntem egoisti. Nu facem nimic decat ca sa ne fie noua bine. Chiar faptele care par complet altruiste ne ofera un sentiment de...bine, ca am facut ceva "right" si ca suntem oarecum deasupra celorlalti prin simplu fapt ca ne-am "sacrificat"...deci pana la urma totul se reduce la noi...la sa ne simtim noi bine, superiori... Suntem egoisti!!!

Chiar si-n iubire suntem extrem de egoisti. Oare iubim persoana de langa noi sau cum ne face ea sa ne simtim? Totul se reduce la noi, lumea se invarte in jurul nostru si ne consideram centrul universului. Sau poate chiar suntem...
Ne indragostim de persoana...sau de sentimentul ala de bine si de fericire, de fluturasii din stomac si de bataile de inima pe care ni le produce? Nu iubim oare mai mult imaginea noastra in ochii lor? Nu iubim oare, de fapt, sentimentul de siguranta, de fericire si implinire pe care ni-l ofera? De fapt exista dragoste sau doar nevoie egoista de a ne simti impliniti, fericiti si...cu un rost pe lume? Sa stim ca exista cineva caruia ii pasa de noi...si pentru care suntem importanti....ca nu suntem singuri pe lume... How selfish is that?
Spunem ca dorim doar binele celui de langa noi...ca indiferent daca noi suferim, vrem doar sa-l vedem pe el fericit. Dar asta nu are o nuanta de egosim? Adica ne consideram atat de superiori, incat ne "sacrificam" pentru binele celui de langa noi...in felul asta dorim sa le aratam si celorlalti superioritatea noastra.

Asta imi aduce aminte de o scena din "Friends" :



This time, Joey is right: There is no unselfish good deed. All people are selfish! Selfless good deeds don't exist!



Asta ma aduce la o alta intrebare? Exista iubire adevarata? Si daca da, cand stim cu adevarat ca este THE ONE?
Veti spune ca simtim... Dar de cate ori (in special in tinerete) nu am simtit ca iubim, ca e persoana alaturi de care vom imbatrani, ca nu va mai exista nimeni altcineva pentru noi...niciodata...ca atunci cand ne-am despartit s-a oprit lumea in loc si puteam baga mana in foc ca niciodata nu vom mai iubi pe altcineva... Si surpriza...acel "niciodata" a venit mai repede decat ne asteptam... Si dupa un timp chiar ajungeam sa ne intrebam oare ce am vazut la el/ea?
I know i did...

Ce-mi veni? Pai...ma intrebam ce o fi iubirea....si de unde putem fi siguri cand si daca e marea iubire.
Pentru mine era destul de simplu... Daca vedea ca ma gandesc cam des la persoana respetiva...ca dimineata ma trezeam cu gandul "oare ce o face? oare s-a trezit? o fi dormit bine?", sau ca ma culcam cu gandul al el...ca ma simteam bine in bratele lui...si eram fericita cand il vedeam... Astea erau "simptome" de indragosteala...
Dar oare e de ajuns? De unde stim sigur ca iubim?
Si chiar daca stim...nu putem fi siguri ca e marea iubire....ca va dura forever... Cine stie ce se va intampla maine? Trebuie doar sa traim clipa, nu? Daca azi ne e bine, daca azi suntem fericiti....atunci e totul ok, nu?
Asta mai am de invatat...si de "repetat" pana imi iese...to just live the moment... "I can't think about that right now. If I do, I'll go crazy. I'll think about that tomorrow." Let worries about tomorrow...for tomorrow...

3 comentarii:

ANDREEA spunea...

:)Desteapta lu' mama!Asa te vreau!:)

Anonim spunea...

Frumos le mai zici dar e mai greu in viata, daca e sa fie iubirea pai atunci e iubire si gata , vei sti vei simti:P

Adrian Mangu spunea...

gandesti prea schematizat si duci lucrurile putin prea departe. totul se invarte in jurul tau,totul se invarte in jurul meu si asa mai departe,pentru ca suntem indivizisi si tot ce facem, facem individual,deci e normal sa fii egoist. egoismul nu e un defect. e doar inca un lucru ce ne caracterizeaza pe langa celelalte. egoismul e la fel de nociv ca si consumul de alcool...in doze mici e ok,in cantitati mari dauneaza.iubirea e diferita de la persoana la persoana. fiecare om intelege iubirea in felul lui.daca suntem 6 miliarde de oameni pe pamant,vei gasi 6 miliarde de definitii. nu coincide nici una.
definitii:

1Iubirea nu face rau aproapelui; iubirea este deci implinirea legii. (Romani 13:10)

2Dragostea indelung rabda; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuieste, nu se lauda, nu se trufeste. (Corinteni 13,4)

3Aceasta este porunca Mea: sa va iubiti unul pe altul, precum v-am iubit Eu.
Mai mare dragoste decat aceasta nimeni nu are, ca sufletul lui sa si-l puna pentru prietenii sai. (Ioan 15:12-13)

4Si aceasta porunca avem de la El: cine iubeste pe Dumnezeu sa iubeasca si pe fratele sau. (1 Ioan 4:7-21)

concluzii:
confundam atractia fizica cu iubirea;
ne concentram prea mult sa "iubim"o persoana si pe cei din juul nostru nici nu i bagam in seama...
facem iubirea libidinos de comerciala si grav de telenovelistica ,iar saraca nu merita
google it daca mai vreti definitii,eu m am oprit doar la cateva din Biblie. aici ma opresc si cu commu.

Trimiteți un comentariu